راهنمای انتخاب فر مناسب برای آشپزخانه

راهنمای انتخاب فر مناسب برای آشپزخانه

امروزه در بسیاری از خانه‌ها برای تهیه و پخت ماهی، گوشت، پیتزا از فر استفاده میگردد بدون شک داشتن اطلاعات کافی پیش از خرید هر وسیله ای ،  راهگشا و تسهیل کننده در امر انتخاب خواهد بود. از آنجایی که اجاق‌ها قیمت نسبتا بالایی دارند و ورودشان به منازل برای سالهای طولانی خواهد بود لذا لازم است در انتخاب اجاق و فر خود نهایت دقت را داشته باشیم.

انواع فر از نظر نوع و محل نصب در آشپزخانه به دو دسته توکار و معمولی تقسیم میگردد در شیوه توکار نصب از داخل کابینت صورت میگیرد و در روش معمولی یا به اصطلاح مبله بصورت پرتابل یا قابل جابجایی میباشد.
فرها از نظر نحوه پخت و پز غذا به فر گازی و فر برقی و فر کانوکشن دسته بندی میشوند که به ترتیب از گاز شهری ، المنت‌های برقی و امواج مایکروویو استفاده میکنند.

موتور جوجه گردان فر :

این موتور داخل محفظه  فر اجاق‌ها تعبیه شده و می‌توان با استفاده از آن حتی مرغ کامل را هم به راحتی طبخ و بریان کرد.

سیستم خود تمیز کننده حرارتی :

این سیستم با بالا بردن زیاد دمای داخلی فر، چربی‌ها و آلودگی‌ها را به لایه نازکی از خاکستر تبدیل می‌کند که سپس پاک کردن آن‌ها با یک دستمال مرطوب بسیار آسان می‌شود.  امروزه این سیستم‌ها با عناوین مختلفی مانند خود تمیز کن پیرولیتیک یا کاتالیزوری در بازار وجود دارند که اساس کار همه آن‌ها همان از بین بردن رسوبات مواد غذایی با استفاده از حرارت بسیار بالا است.
در سیستم‌های خود تمیزکن کاتالیزوری، رشته‌های کاتالیزوری آلودگی‌ها و چربی‌ها را به خود جذب می‌کنند. سپس این آلودگی‌ها با حرارت بسیار بالای ایجاد شده، از این رشته‌ها جدا می‌شود و شما قادر خواهید بود تا آنها را بطور کامل از اجاق خود جدا نمائید.

سبدهای قابل جا به جایی :

این ویژگی برای خانه هایی که متراژ کمتری دارند بسیار مناسب است. در داخل فر بعضی از گازها قسمتی وجود دارد که برای استفاده بهینه از فضا می‌توان ظروف ادویه، روغن‌ها و … را داخل آن‌ها قرار داده و نگهداری کرد تا در مواقعی که برای طبخ غذا به آنها نیاز داریم، مورد استفاده قرار دهیم.

انواع فر از نظر سایزهای استاندارد برای فرهای توکار :

۱ – فر ۶۰ سانتی متری

2 – فر 7۰ سانتی متری (مناسب برای تمامی خانواده ها)

3 – فر ۹۰ سانتی متری

4 –  فر ۱۲۰ سانتی متری

* توجه کنید فقط همین شیوه‌های حرارت دهی وجود دارد و اگر چیزی جز این موارد در بازار مشاهده کردید ، ترکیبی از چند حالت است.
در آخر باید این مطلب را ذکر کنیم ، اگر قصد خرید یک دستگاه فر را برای منزل خود دارید، بهتر است با در نظر گرفتن اطلاعاتی که از این مطلب کسب کردید ،  مصرف انرژی فر، عایق بندی بدنه برای حفظ دمای داخلی، تحمل دمای شیشه داخلی،  شرکت گارانتی کننده، جنس بدنه داخلی، کیفییت درب فر، سیسیتم فر، سایز و اندازه فر را هنگام خرید مد نظر قرار دهید.

واحد فروش و بازاریابی شرکت سانترا هود

مهندس شکوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.