نحوه تمیز کردن فیلتر هود آشپزخانه

نحوه تمیز کردن فیلتر هود آشپزخانه

غالباً ما وسایل یا قسمت هایی که توی دید هستند را مرتباً تمیز می کنیم، اما آخرین باری که هود آشپزخانه را باز کردید و نظافت کردید کی بوده؟ فیلترهای آلومینیومی هود یکی از اجزایی هستند که باعث میشوند عملکرد موتور دستگاه بهتر و در نتیجه طول عمر هود شما بیشتر شود. بعد از مدتی استفاده از هود، حفره های موجود داخل فیلترهای آلومینیومی به طور کامل از چربی و دوده پر می شن و قابلیت جذب چربی ها و عبور مناسب هوا به سمت پروانه های دستگاه را از دست میدهند و اگر همینطور به حال خودشون رها شوند به موتور هود فشار می آید و کاهش طول عمر موتور هود شما را در پی خواهد داشت. پس شستن منظم و مراقبت از فیلترها خیلی مهم است. اما از طرفی هم پاک کردن تمام اون چربی و روغن ها که در طول مدت زمان زیادی جمع شده و به فیلتر چسبیده اند قطعاً کار آسانی نیست امّا در این مطلب ما می خواهیم شما را شگفت زده کنیم و شما را با یک روش عالی برای رفع و حل این مشکل آشنا می کنیم..

پس از مدتی حفره های موجود در فیلتر به طور کامل پر شده و قابلیت های خود را از دست خواهد داد. به این منظور شما باید هر از چندی فیلتر آلمینیومی را از هود خارج کرد و آن را تمییز کنید.
در این پست قصد داریم به شما روش مناسبی برای تمییز کردن فیلتر هود ارائه کنیم. در این روش شما با استفاده از آب گرم، جوش شیرین و مایع ظرفشویی فیلتر هود را به طور کامل تمییز کنید.
مراحل تمییز کردن فیلتر آلومینیومی هود سانترا

 

 

  1.    1) در ابتدا فیلتر را از هود خارج کنید.
  2.     2) سپس سینک ظرفشویی را با آب جوش پر کنید
  3.     3) جوش شیرین و مایع ظرفشویی را به آب اضافه کنید.
  4.    4) فیلتر را در ظرفشویی قرار دهید
  5.    5) به مدت 10 دقیقه بگذارید فیلتر در آب بماند
  6.    6) فیلتر ار از آب خارج کرده و با یک فرچه ظرفشویی یا مشابه آن (که به مایع ظرفشویی آغشته شده )روی فیلتر بکشید.
  7.    7) دوباره فیلتر را در آب جوش قرار دهید و سپس آن را با دستمال خشک کنید.
  8.     8) فیلتر در هود قرار دهید.

 

 

نکته1: به یاد داشته باشید که فیلترهای الیافی که غالباً در هودهای زیرکابینتی یا کتابی استفاده می شن غیرقابل شستشو هستن و باید حتماً بین سه تا شش ماه یکبار (بسته به میزان آلودگی) تعویض بشن. شما میتونید این نوع فیلترها رو از فروشگاه های مرتبط در سطح شهر یا از طریق بخش خدمات پس از فروش به راحتی و با هزینه ای کم تهیه کنید و با فیلتر های قبلی تعویض کنید.

نکته2: فیلتر ذغالی به درخواست مشتری روی هود قابل نصب است. این فیلتر قابل شستشو نبوده و دارای عمر مفید یک تا دو ساله که باید بعد از این مدت تعویض بشه. عدم تعویض و یا نظافت به موقع فیلترها باعث کاهش راندمان هود شده و احتمال آسیب دیدن دستگاه و یا خطر اتش سوزی وجود داره.

واحد فروش و بازاریابی شرکت سانترا هود

مهندس شکوری

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.